Blog

Blog met actuele tips en achtergrondinfo.

Foto's opnemen in publicaties

Goede foto's illustreren de informatie die wordt gegeven en halen bezoekers over de streep om verder te lezen. Daarom adviseren wij iedereen foto's te gebruiken. Maar doe het wel op de juiste manier! Hieronder volgen enkele richtlijnen en regels waar je rekening mee dient te houden bij het publiceren van afbeeldingen rn foto's op jouw website. Verder hebben wij enkele websites op een rij gezet, waar je rechtenvrije foto's kunt vinden.

Lees meer...

Aantrekkelijk schrijven voor zoekmachines. Hoe dat je dat?

SEO staat voor 'Search Engine Optimization'. Voor de vindbaarheid van je publicaties op jouw website is het verstandig om enigszins SEO-technisch te schrijven. Zorg dat dit niet ten koste gaat van de kwaliteit van je publicaties. Wij zijn van mening dat de lezer voorop moet staan. Kwalitatief hoogstaande teksten worden gewaardeerd en leveren uiteindelijk de meeste bezoekers op. Dit komt doordat bezoekers vanzelf gaan linken naar interessante stukken. SEO-technisch schrijven zorgt ervoor dat zoekmachines je teksten direct beter indexeren, waardoor jouw publicaties vaker bovenaan de zoekresultaten verschijnen.

Lees meer...

Linkbuilding voor schrijvers

Heb jij een eigen website? En worden jouw artikelen over het algemeen goed bezocht? Het kan altijd beter. Het is leuk om bezoekers te krijgen. En je kan er geld mee verdienen. Een goede manier om meer bezoekers te trekken is door links aan te maken op andere websites; linkbuilding. Zo kun je ervoor zorgen dat een hele hoop verschillende websites naar jouw publicaties verwijzen. Logischerwijs zorgt dit voor extra verkeer via die websites, maar het heeft ook veel invloed op de zoekresultaten van zoekmachines. Zoekmachines schatten websites op waarde door o.a. naar inkomende links te kijken; verwijzingen van andere websites naar jouw pagina's binnen jouw website.

Lees meer...

Wil jij een aanvullend inkomen ontvangen naast je gewone inkomen? Maar heb je geen tijd voor een tweede baan?
Wil jij met incidentele inspanningen een structurele cashflow ontvangen? Dat kan!

Passief inkomen ontvangen

* Wist jij dat jij geld kan verdienen met jouw hobby of favoriete sport?
Je hebt geen speciale voorkennis nodig. En je hoeft ook geen expert te zijn op een vakgebied.

* Wist jij dat jij vandaag kan starten met geld verdienen?
Je bepaalt zelf hoeveel tijd per week of per maand jij besteedt. Bovendien deel je zelf je tijd in.

Bovendien kan je uitgaven verlagen zonder dat je minder koopt. Hoe? Dat leggen we graag uit!

Lees meer...

Ervaring als Webdeveloper aangeboden
Wil jij je ontwikkelen tot algemene webdeveloper met kennis van SEO?

TrafficVision ontwikkelt en beheert vele websites, en is hierbij gespecialiseerd in SEO. Je zult het team van TrafficVision ondersteunen bij het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van websites en specifieke webapplicaties voor uiteenlopende websites. Daarbij heeft TrafficVision een focus op SEO en mag je ook verschillende SEO-werkzaamheden in de praktijk testen.

Gewenst profiel afstudeerder:

Lees meer...

Wij zijn momenteel op zoek naar een algemene webdeveloper met kennis van SEO.


TrafficVision ontwikkelt en beheert vele websites, en is hierbij gespecialiseerd in SEO. Je zult het team van TrafficVision ondersteunen bij het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van websites en specifieke webapplicaties voor uiteenlopende websites. Daarbij heeft TrafficVision een focus op SEO en zul je dus ook verschillende SEO-werkzaamheden uitvoeren.

Lees meer...

Er wordt steeds meer gesproken over OpenData. Maar kan je ermee? Op 24 april 2014 in Amsterdam Oost gaan we echt aan de slag met deze data tijdens 'OpenData101' in Amsterdam. Niet alleen maar praten over data.... nu ook echt aan de slag!

Steeds meer gemeenten, provincies (en ook de rijksoverheid) geven data vrij. Denk bijvoorbeeld aan:

  • de lokatie van verkeerslichten in een stad
  • de hoogte van gebouwen in een stad
  • overzicht van monumenten
  • het aantal woninginbraken per stadswijk
  • lokatie van eetbare struiken en planten in een stad
  • overzicht van groenvoorzieningen
  • lunchtkwaliteit en fijnstof metingen
  • etc

De vraag is: wat kunnen we met die data. Het is een ruwe grondstof die verrijkt kan worden. Maar hoe?

Lees meer...

Over Content management systemen

Er zijn vele interessante CMS systemen die elk hun eigen trouwe gebruikers hebben. Bekende CMS systemen zijn Wordpress, Joomla en Drupal. Deze worden veel gebruikt door 'kleine' marktpartijen vanwege de handige interface van de front-office en de overzichtelijke back-office. Er zijn echter ook zeer grote website die draaien op Wordpress en Joomla.

Enterprise CMS Typo3

Veel minder bekend is het enterprise CMS Typo3. Naar eigen zeggen beter schaalbaar en daardoor veel interessanter voor grote marktpartijen. Het draagvlak in de markt voor Typo3 wordt steeds groter. Zo zijn er meer dan een half miljoen websites die hierop draaien. Er zijn 8 miljoen downloads geregistreerd. Zo´n 6.000 extensies en bijna 10.000 features bieden de website developer veel vrijheid en mogelijkheden.

Lees meer...

Voordelen van online kennis delen

Veel mensen willen graag hun kennis delen. Vaak ook wel gratis en voor niets. Deze mensen hebben niet altijd de knowhow om een eigen website of platform te bouwen om deze kennis te etaleren. Of ze weten niet hoe ze een eigen publiek kunnen vinden voor het delen van hun verhaal. Daarom zijn er slimme marketeers die een omgeving bouwen waar mensen met een zelfde passie en hobby met elkaar in contact kunnen komen. Door te praten over producten of diensten komen vaak interessante ideeën naar voren over het gebruik van de producten of waardevolle aanpassingen van bepaalde diensten en producten. En dat heeft positieve effecten voor

Lees meer...

Strategie en innovatie

Trafficvision helpt bedrijven bij het uitstippelen van online strategie en innovatie. Wij hebben veel ervaring met het implementeren van verschillende businessmodellen. Daarom worden wij ook steeds vaker gevraagd bij het implementeren van de nieuwe strategie. Het implementeren van nieuwe strategieën leidt altijd tot veranderingen binnen bedrijven. En de medewerkers moeten daar goed op worden voorbereid. Elke medewerker reageert immers anders op veranderingen. Sommige medewerkers zullen de veranderingen zien als een uitdaging. En andere medewerkers zullen dit interpreteren als

Lees meer...

3dhubs Amsterdam

Op vrijdag 21 maart 2014 hebben wij een bezoek gebracht aan 3dhubs.com in Amsterdam.

Aanleiding was het 1-jarig bestaan van 3dhubs. In het nieuw ingerichte kantoor werden wij ontvangen, samen met 300 andere genodigden. De organisatoren hadden gevraagd of iedereen zijn 3d printer mee wilde nemen. Er stonden vele printers opgesteld. Uiteraard waren ze allemaal aan het printen... Het was een bijzonder feest!

3d printen Denbosch

Wil jij iets in 3d laten printen in Denbsoch of Vught? Neem dan contact op met Ronald Scheer. Dat kan via deze website of via zijn 3dhub op 3dhubs.com.

Ultimaker Geldermalsen

Op woensdag 12 maart 2014 waren wij uitgenodigd bij 3d printer fabrikant Ultimaker. Ultimaker is gevestigd in Geldermalsen. De 3d printer fabrikant is gevestigd in een voormalig schoolgebouw. Bij binnenkomst weet je meteen dat je bij een bijzonder bedrijf bent binnen gestapt. Geen strakke fabricagehal met inspiratieloze wanden en deuren. Bij Ultimaker vind je echt overal de creatieven uitingen van het personeel. Wij werden ontvangen en rondgeleid door Siert Wijnia, een van de drie oprichters van dit snel groeiende bedrijf.

Lees meer...

Veel webwinkeliers maken de fout door vooral te willen vertellen aan klanten en potentiële klanten hoe goed de webwinkelier is. De webwinkelier maakt graag zo veel mogelijk reclame voor zichzelf door te wijzen op:

  • een lage prijs,
  • snelle levering en
  • goede service.

Allemaal goed bedoelt natuurlijk, maar de vraag is: zit jouw klant daar op te wachten? En nog belangrijker: zijn dat de manieren waarop jij je onderscheidt van andere winkels? In onze optiek moet je vooral een relatie aangaan met jou klant waarbij 'vertrouwen van de klant' en 'luisteren naar de klant' centraal staat. Het vertrouwen moet je winnen. Hoe het luisteren naar de klant in zijn werk gaat lees je hier

Lees meer...

Iedere marketeers of webshop eigenaar wil de bezoekers van een webshop graag geven wat de bezoeker zoekt. Helaas geeft niet elke bezoeker vanaf het eerste moment aan welk product of dienst hij of zij zoekt. Vanuit de bezoeker gezien zijn er verschillende stadia van informatieverwerking en informatie-zoeken te onderscheiden.

Informatie verwerken

De wijze waarop mensen informatie verwerken hangt onder andere af van

Lees meer...

Veel ondernemers hebben wel een 'gevoel' bij de verkoopaantallen die in een bepaald seizoen gerealiseerd kunnen worden. Veel producten en diensten zijn seizoensgebonden. Zo weet een ijscofabrikant dat in de zomer meer vraag is naar ijs dan in de winter. Daar kan de ijscofabrikant dan zijn productie en inkopen op afstemmen. Het is voor een ijsfabrikant bijna onvermijdelijk om de machines in de winter werkeloos te laten staan. En dat kost geld. Daarom wil elke fabrikant zorgen dat de machines zo goed mogelijk inzetbaar zijn gedurende het hele jaar.

Er zijn ook minder voor de hand liggende branches die gevoelig zijn voor seizoensinvloeden, zoals bijvoorbeeld

Lees meer...

Het is belangrijk om de dialoog aan te gaan met klanten. Potentiële klanten willen soms vooraf vragen stellen over een product of over jouw organisatie waar ze het product willen kopen. Bestaande klanten hebben soms vragen over de levertijd of gebruiksaanwijzing van een besteld product. Klantcontact is een heel belangrijk onderdeel van een goed bedrijf. Helaas is het vaak een onderbelicht onderdeel, want het kost immers veel tijd. En het levert niet altijd direct meer omzet en winst op. Daarom vind je hieronder concrete tips om dit proces van klantcontact te stroomlijnen en te optimaliseren. En natuurlijk een overzicht van enkele aanbieders van deze software met chat functionaliteit.

Lees meer...

Ben jij op zoek naar manieren om jouw product of dienst te promoten? En wil je graag meer bezoekers naar jouw website trekken? Heb je er al eens aan gedacht om een eigen Youtube-videokanaal te openen? Dan kan je daar je eigen video's plaatsen. Wist je dat Youtube een van de grootste zoekmachines is? Je vindt er de meest uiteenlopende onderwerpen. De kwaliteit van de filmpjes varieert van heel slecht tot heel goed. De gemiddelde kwaliteit wordt steeds beter met de komst van steeds betere smartphones.

Toegevoegde waarde van Youtube filmpjes

  • je kan duidelijk de voordelen van jouw product of dienst laten zien
  • je kan in het filmpje een verwijzing naar jouw website opnemen
  • mensen die jouw filmpje op Youtube zien, kunnen jouw website bezoeken
  • zo'n filmpjes duurt vaak maximaal 3 minuten
  • een filmpje kosten weinig om te produceren

Een goed voorbeeld van een succesvol Youtube kanaal vind je op de website van www.deroofvisser.com. Deze website geeft tips over kunstaas voor hengelsport liefhebbers. Hieronder worden bovengenoemde punten nader toegelicht.

Lees meer...

Heb jij binnen jouw bedrijf meer goede ideeën dan geld om alle ideeën in concrete projecten om te zetten? Denk dan eens aan het inzetten van Crowdfunding. Er zijn verschillende Crowfunding-platformen waar je jouw project kan promoten. Bijvoorbeeld Kickstarter.com. Hieronder zullen we 7 redenen benoemen en uitwerken. Doe er je voordeel mee!

  • Crowdfunding-websites brengen mensen bij elkaar.
  • Crowdfunding-websites geven jouw volledig controle over jouw eigen project
  • Crowdfunding-websites helpen bij het bereiken van doelen
  • Crowdfunding-websites zorgen niet alleen voor geld
  • Crowdfunding-websites helpen een project te starten

Lees meer...

Iedereen weet dat klanten belangrijk zijn voor een bedrijf. Niet iedereen weet hoe je precies meet welke klanten interessant zijn en welke klanten niet interessant zijn. Daarom introduceren wij hier enkele veel gebruikte begrippen uit de (Engelstalige) marketing literatuur die in andere artikelen op deze website terug te vinden zijn.

  • Customers
  • Recency
  • Customer retention
  • Customer Profit
  • Customer Lifetime value
  • Prospect lifetime value

Hieronder worden alle begrippen uitgelegd en met een voorbeeld toegelicht.

Lees meer...

Er zijn vele redenen waarom mensen beginnen met bloggen. Denk daarbij aan redenen zoals:

  1. Je kan jouw kennis over een product of dienst etaleren.
  2. Daardoor kan je jouw publiek enthousiasmeren voor jouw product of dienst.
  3. Verschillende mensen uit jouw publiek zouden jouw product of dienst kunnen gaan kopen

Houd er rekening mee dat deze aanpak waarschijnlijk geen 'quick-win´ zal brengen. Zie het als onderdeel van een strategie om jouw klanten (en toekomstige klanten) beter te begrijpen. je kan bijvoorbeeld de mogelijkheid instellen voor jouw publiek om reacties achter te laten.

Lees meer...

Foto Sharon“Nu kan ik de opgedane kennis tijdens mijn opleiding in de praktijk brengen. Ik zal dan ook het onderste uit de kan halen om met dit onderzoek een bruikbaar rapport te creëren”.

Mijn naam is Sharon Ezendam, ik ben 22 jaar en ben vierdejaars studente Commerciële Economie aan Saxion hogeschool te Enschede. Ter afsluiting van deze studie is nu voor mij de afstudeerperiode aangebroken. Het afstudeeronderzoek voer ik uit in opdracht van TrafficVision. 'Via-via' ben ik met Dhr. Scheer in contact gekomen. Na een kennismaking en een daaropvolgend gesprek hebben we samen het onderzoek bepaald dat nauw aansluit bij mijn studie. Er is bewust een onderzoek uitgekozen in de online marketing aangezien dit in de afgelopen jaren, en in de toekomst, steeds belangrijker wordt.

Lees meer...

Heb jij een webshop waarbij je denkt: 
'alles staat goed en toch blijven de verkopen achter bij de verwachtingen?'

Veel webshop eigenaren en bedrijven worstelen met dat probleem.
Dat komt omdat de meeste bedrijven zich onbewust focussen op de verkeerde aspecten van de webshop. De meeste aandacht gaat vaak uit naar 'alles wat het menselijk oog kan zien'.  De aandacht gaat veelal te veel uit naar aspecten van de webshop die niet-relevant zijn voor zoekmachines.

Veel bedrijven besteden met name in het begin aandacht aan:

  • het kiezen en kopen van producten van leuke producten
  • het presenteren van die producten op een unieke manier
  • vervolgens worden online betaalmethoden geïmplementeerd
  • en tenslotte wordt het logistieke proces opgetuigd

Daarna wordt de webshop 'live' gezet en vol spanning wacht men op de kooplustige bezoekers.... die niet komen.

Lees meer...

Over Foursquare

Door in te loggen op Foursquare kan je zien wat er om je heen zoal te doen is. Foursquare is een digitaal platform waar je 'echte' plekken kan zien, zoals:

  • restaurants,
  • bars,
  • kantoren en
  • speeltuinen.

Deze 'echte plekken', zijn plaatsen waar mensen elkaar in 'real life' ontmoeten. Daarmee kan je Foursquare gebruiken als een netwerk waarmee je bestaande vrienden kan ontmoeten en 'gelijk gestemde' mensen kan ontmoeten. Via Foursquare ontvang je ook tips. En de tips van vrienden of ' gelijkgestemden' worden nu eenmaal eerder opgevolgd dan tips van compleet vreemde mensen.

Lees meer...

Studeer jij Geo Media en Design in Denbosch en zoek jij een stage of afstudeeropdracht in Denbosch of Utrecht? Dan hebben wij een interessante aanbieding voor jou!

Trafficvision adviseert non-profit organisaties, overheden en bedrijven over de (on)mogelijkheden die opendata en open geo-data biedt, in combinatie met nieuwe technologie. Wij zoeken een student die zinvolle interpretatie wil geven aan verschillende (open) databronnen. Ook indien deze open databronnen...

Lees meer...

Gezocht: ben jij  stagiair of afstudeerder die graag als datajournalist aan de slag wil met datavisualisatie, interactie en informatievoorziening? Dan hebben wij de ideale werkervaringsplaats voor jouw!

Trafficvision helpt bedrijven, non-profit instellingen en overheid bij het herkennen van patronen in geodata en opendata. Het inzichtelijk maken van patronen in grote hoeveelheden data vergt visie en creativiteit van data datascientist die er mee werkt.

Lees meer...

Voor iedereen die Airbnb gebruikt voor het vinden van een geschikte plek om de slapen, hebben wij een leuke tip. Uber.com. Met de app van www.uber.com wordt elke auto(mobiist) een potentiële taxi.

De overeenkomsten tussen Uber.com en Airbnb.com zijn helder. Met Airbnb werd bijna elke woning een hotelkamer. Met Uber.com vind je gemakkelijk een vervoermiddel naar jouw volgende afspraak. Je kan aangeven hoe mooi of comfortabel jouw vervoermiddel moet zijn, Van Porsche tot Mini: alles is mogelijk. En de prijs spreek je vantevoren af. Je betaalt via de app, dus cash geld heb je niet nodig.

Lees meer...

Wegens groot succes is er op 11-11-2013 wederom gelegenheid om de Kennisproeverij over Internetmarketing bij te wonen. Aanvang 16 uur bij S2M in DenBosch.

Bij Seats2Meet in DenBosch kan je in ontspannen sfeer werken en netwerken. S2M is een ideale plek om een werkruimte of vergaderzaal te huren voor vergaderingen en workshops. Er komen mensen met verschillende opleidingen en achtergrond, die het sociale aspect van het gezamenlijk werken kunnen waarderen. Het sociale aspect komt bijvoorbeeld tot uiting doordat je met je eigen 'sociaal kapitaal' kan betalen voor de gratis lunch. Het inbrengen van jouw sociale kapitaal kan je doen door het delen van kennis en kunde met de aanwezigen bij S2M. Vanuit deze gedachte ontstond het idee om...

Lees meer...

Volgende clinic: Donderdag 7 november 13u in Utrecht, van 13.00u tot +/- 17.00u

Clinic Website Optimalisatie

TrafficVision.nl geeft (in de persoon van drs Ronald Scheer) maandelijks een vrijblijvende clinic aan MKB-ondernemers die zich afvragen:

  • "Wat is de beste manier om mijn website te optimaliseren?"

Waarom?

Wij zien dat veel ondernemers worstelen met "het hoe en wat" van hun website. Goede website maar weinig bezoekers, of veel bezoekers maar weinig conversie. Maar hoe je dit moet verbeteren is voor veel ondernemers onduidelijk.

Lees meer...

Positionering tussen topmerkenNaast een verschil in kosten en conversie is er nog een belangrijk voordeel van SEO, namelijk de associatie met kwaliteit. In veel gevallen staat een bekend merk in de topposities. Een merk wordt over het algemeen geassocieerd met kwaliteit. Met een plek tussen deze merken kan hierop meegelift worden. Een bedrijf staat toch niet zonder reden in de top 10?

Stel uw bedrijf verkoopt televisies van verschillende merken. Een positie tussen grote merken als Philips, Sony of Samsung zal de indruk wekken dat uw bedrijf een belangrijke speler is in de televisie markt. Hiermee wordt op voorhand al een positieve attitude gecreëerd wat de doorslag kan geven bij de realisatie van een transactie. Een hoge positie zal niet alleen uw naamsbekendheid vergroten maar ook vertrouwen opwekken, kwaliteit uitstralen en de hoeveelheid transacties verhogen.

SEO vs SEMOm hoog in de zoekmachine te geraken zijn er 2 manieren: SEO en SEM. Het grootste verschil tussen de twee oplossingen wordt vaak toegewezen aan het verschil in kosten. Bij SEM dient er te worden betaald voor de positie in de zoekmachine. Bij SEO kan kostenloos een hoge positie verkregen worden door de benadering van het Google algoritme. Omdat hiervoor enerzijds arbeid vereist is dat zowel kennis- als arbeidsintensief is en er anderzijds vaak sprake is van een incubatietijd voordat resultaten zichtbaar zijn, kiezen bedrijven veelal voor de betaalde oplossing SEM. Toch wordt een belangrijk aspect vergeten.

Een belangrijk verschil tussen SEO en SEM is het verschil in conversie. Zoekmachine gebruikers focussen zich veel meer op de linker resultaten in de zoekmachine, dan op de betaalde resultaten in de rechter kolom. In de illustratie is dit aangegeven met twee heat-maps: hoe gekleurder de zone, hoe groter de focus van de zoeker.

Onderzoek bij onze klanten heeft aangetoond dat op veel zoekwoorden minder dan 0,1% van de gebruikers klikt op de betaalde SEM reclame. Dit betekent dat op minder dan 1 op de 1000 pagina weergaves doorgeklikt naar de website van de adverteerder. Voor internet marketing begrippen is dit een zeer lage marketing conversie. Gelukkig kan het ook anders. Wanneer de website van de klant gepositioneerd wordt in de linker zoekresultaten gelden veel gunstigere statistieken. Gemiddeld genomen geldt dat op de eerste pagina van Google, meer dan 10% van de zoekers kiest voor het zoekresultaat in de niet-betaalde zoekresultaten. Dat is dus een conversie verschil van factor 100: SEO is dus veel doeltreffender dan SEM.

Zoekmachine OptimalisatieSEM

Er zijn twee manieren om een hoge positie in zoekmachine Google te verkrijgen. Ten eerste is er de weg van betaalde reclame dat met SEM wordt afgekort (Search Engine Marketing). Google biedt via het advertentie programma Adwords, SEM aan. Met dit programma kunnen bedrijven voor zoekwoorden 'bieden' op bepaalde resultatenpagina's. Hoe hoger de resultatenpagina, hoe duurder de advertentiepositie.

SEO

Naast SEM bestaat er ook zoekmachine optimalisatie, afgekort met SEO (Search Engine Optimization). Dit is een activiteit waarin getracht wordt een positie te verkrijgen in de niet betaalde resultaten van de zoekmachine. Om een positie te verkrijgen in de linker zoekresultaten van zoekmachine Google is kennis van het Google algoritme noodzakelijk. Dit algoritme tracht de relevantie van websites dusdanig te bepalen dat maximale kwaliteit voor de zoeker wordt gerealiseerd. Toch is dit algoritme niet perfect: 'hulp van webmasters is nodig'. Veel websites die deze maximale kwaliteit zouden kunnen aanbieden, worden namelijk niet gevonden. Een reden te meer om prioriteit te geven aan zoekmachine optimalisatie.

Het algoritme van Google is een 'geheim' en bestaat uit een grote diverse hoeveelheid factoren die meespelen bij de bepaling van de positie in de zoekresultaten. Een voorbeeld hiervan is de Google Pagerank, een waarde waarmee de 'mate' van belangrijkheid van een website wordt bepaald. Een hoge pagerank is echter niet voldoende om u hoog in de zoekresultaten te brengen. Veel meer factoren spelen mee die door middel van interne- als externe zoekmachine optimalisatie dienen te worden afgevangen. Wanneer SEO goed wordt toegepast zal Google prioriteit aan uw product of dienst toekennen. Met een zoekmachine geoptimaliseerde website zullen uw potentiële klanten u beter kunnen vinden (zie illustratie).

Hoog in GoogleEen positie hoog in Google resulteert significant in meer traffic. Het grootste deel van de internet gebruikers kijkt namelijk niet veel verder dan de 1e pagina. Uit een onderzoek in uitgevoerd door Iprospect is gebleken dat maar liefst 62% genoegen neemt met een resultaat dat wordt gepresenteerd op de 1e pagina van Google. Dit wordt geïllustreerd met de volgende illustratie.

Uit de illustratie is af te leiden dat maar 38% van de internetgebruikers kijkt naar de zoekresultaten die worden gepresenteerd op de 2e pagina. Hiervan kijkt slechts 20% ook nog naar de 3e pagina. Er bestaat dus een significant verschil tussen resultatenpagina's op het gebied van 'visibility'.

Hieruit kan geconcludeerd worden dat de hoogte van de positie in de zoekmachine, bepalend is voor de vindbaarheid van uw website door uw potentiële klanten.

Internet Marketing'Internet Marketing' is de verzamelnaam van alle marketing activiteiten die plaatsvinden op het internet. Gerelateerd aan het stijgende gebruik van internet in de Nederlandse samenleving, is 'Internet Marketing' als branche sterk geëvolueerd. Met de steeds flexibeler en veeleisender wordende internetgebruiker is het een van de sterkste groeiende industrieën, waarin technische ontwikkeling vraag en aanbod steeds beter bij elkaar brengt.

Voor uw organisatie kan 'Internet Marketing' het verschil uitmaken tussen een succesvolle website of een nutteloze investering. Een website wordt pas effectief als het wordt gebruikt door de doelgroep. Veel websites van toonaangevende bedrijven in Nederland worden slecht gevonden. Een website kan nog zo mooi zijn of de allernieuwste functies bevatten, als het niet wordt gebruikt (/gevonden) had het net zo goed niet gemaakt hoeven worden. Het marketingbudget is in veel gevallen belangrijker dan de bouw van de website zelf.

Internet Marketing bestaat onder andere uit:

  • Banner- & tekstreclame
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO / SEM)
  • Nieuwskanalen als RSS en Twitter
  • Stem en discussiekanalen als Nujij en MSNreporter
  • Mailings en nieuwsbrieven

Een investering in internet marketing is anno nu een goede investering. De Nederlandse economie groeit en steeds meer consumenten doen hun inkopen via het internet. Daar waar in 2000 veel inkopen werden gedaan in fysieke winkelpanden, wordt tegenwoordig steeds meer online besteld met Credit Cards en elektronische betaalsystemen zoals Paypal. Als u producten of diensten verkoopt waar de markt op zit te wachten zal een effectieve promotie van uw 'online showroom' gegarandeerd resulteren in een hogere omzet.

MarketingMarketing is het geheel van alle activiteiten die erop gericht zijn ruil te bevorderen. Vele factoren spelen hierbij een rol zoals prijs, product, promotie en plaats (Kotler). Net zo belangrijk zijn de psychologische factoren van de consument. Marketing is de sleutel om de consument dusdanig te beïnvloeden dat niet gekocht wordt bij de concurrent, maar bij de eigen onderneming.

Wanneer gekeken wordt naar het proces van 'intentie tot kopen', zijn een aantal momenten waarop marketing moet inspelen. Marketing dient toegepast te worden om ideeën op te wekken, onderzoek te ondersteunen en de afweging te beïnvloeden. Belangrijk in dit pre-koop proces is dat de intentie om te kopen steeds groter wordt. Hoe meer tijd de consument investeert, hoe groter de intentie wordt om te kopen. Dit betekent dat de rol van marketing gedurende dit proces steeds belangrijker wordt. Hetzelfde geldt voor marketing op internet: internet marketing.

Zoekmachine OptimalisatieOnze kerncompetentie is het leveren van zoekmachine optimalisatie aan de klant. Dit is waar we goed in zijn en waar we ons onderscheiden van de concurrenten. Zoekmachine optimalisatie is een enerzijds kennisintensieve en anderzijds een arbeidsintensieve dienst. Het is anno nu een nieuw ambacht dat als hoeksteen een belangrijk verschil kan maken in het succes op de markt.

Zoekmachine optimalisatie is gebaseerd op het maximaliseren van de vindbaarheid van een website in de 'organische' zoekresultaten van de zoekmachine. De organische zoekresultaten zijn de zoekresultaten waar geen betaling aan de zoekmachine tegenover staat. Vanwege de complexiteit van de activiteit zijn bedrijven genoodzaakt zich te focussen op een beperkt aantal zoekwoorden die de juiste boodschap overbrengen. Toch is deze focus in de meeste gevallen door de grote concurrentie niet voldoende. Er moet extra geïnvesteerd worden in tijd en kunde van experts.

TrafficVision heeft zich gespecialiseerd in de factoren die belangrijk zijn bij de positionering in de organische zoekresultaten. Deze factoren (>100) vormen het kwaliteitsbeginsel van het Google algoritme. Hoofdzakelijk kunnen twee dimensies onderscheiden worden die deze factoren omvatten:

  • De interne samenhang en prioriteit van zoekwoorden in de content
  • De externe waardering van belangrijkheid van deze content

TrafficVision zal bij de levering van zoekmachine optimalisatie vanuit deze twee dimensies redeneren. Hierbij weten wij dat een doelgerichte gezamenlijke aanpak met de klant de basis zal vormen voor een succesvol afgedwongen resultaat.

Met de volgende tool kunt u de positie van uw website checken op een door u gekozen zoekwoord. Hiervoor dient u de URL van een website in te voeren, gevolgd door het zoekwoord. Beide woorden dient u te scheiden door een spatie. Een voorbeeld is al gegeven voor het domein LeerWiki en zoekwoord 'leren'.

Wanneer u de gegevens invoert en 2x klikt op het invoerveld zal het resultaat direct opgevraagd worden.

De titel van een webpagina is een belangrijk onderdeel in de scoringsmethodiek van zoekmachine Google. Om in Google gevonden te worden op bijvoorbeeld "autoverzekering", is het dus belangrijk dat dit zoekwoord in de titel weer terugkomt. Daarnaast geldt dat een zoekwoord alleen relevant kan zijn als het zoekwoord consistent wordt gebruikt op de webpagina.

Met de volgende tool kan bepaald worden hoe hoog in Google een website met de woorden in de titel scoort. Naast deze externe analyse wordt ook een interne analyse uitgevoerd. Hierin wordt geanalyseerd hoe vaak deze worden op de desbetreffende pagina terugkomt. De reden voor een slechte score van de externe analyse zou bijvoorbeeld verklaard kunnen worden met de interne analyse.

Wanneer u een website invoert en 2x klikt op het invoerveld zullen beide analyses direct uitgevoerd worden.

1. Vul hier uw website in, plus de website van uw concurrent(en).

2. Geef vervolgens aan op welke zoekwoorden u gevonden wilt worden.

3. Nadat u op 'maak rapport' heeft gedrukt, vindt u een overzichtelijke concurrentie-analyse.

Met behulp van de volgende calculator kan het PageRank algoritme worden toegepast. Door het invoeren van zowel de kwantiteit als kwaliteit van de backlinks kan de PageRank van een website berekend worden.

Een extra Mediaan-waarde is al gegeven (0,85). Deze waarde heeft invloed op het kantelpunt voor opwaardering van de PageRank. Mocht u een overzicht willen van de benodigde hoeveelheid backlinks voor het opwaarderen van uw pagerank, u wordt dan verwezen naar beneden deze pagina, of lees er meer over op onze linkbuilding pagina.

De Google Pagerank is een onderdeel van het befaamde zoekmachine algoritme van Google. De Pagerank bepaalt de mate van 'belangrijkheid' van een website, dat topdown wordt bepaald. Websites krijgen van elkaar waarde mee door middel van links die meetellen voor de Pagerank. De hoogste Pagerank dat een website kan hebben is Pagerank 10.

Met de volgende tool kan u de Google Pagerank opvragen voor een door u gekozen website.

Opvallen tussen concurrentenJaren van onderzoek en technische ontwikkeling zijn vooraf gegaan aan waar TrafficVision nu staat: het leveren van maatwerk in zoekmachine optimalisatie. TrafficVision is in staat haar klanten een sterke positie in de zoekmachines te garanderen. Dit doen wij voor de grootste en belangrijkste zoekmachines, zowel nationaal als internationaal.

Diensten 

De diensten die TrafficVision levert zijn gericht op ‘zoekmachine optimalisatie’ of diensten gerelateerd aan ondersteuning hiervan:

  • Zoekmachine optimalisatie ; het intern en extern optimaliseren van een website op doelgroep gerichte zoekwoorden t.b.v. hoge positionering in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van zoekmachines ( SEO ).
  • Conversie optimalisatie ; het zo optimaal inrichten van uw website, aangepast om zoveel mogelijk bezoekers van uw website te converteren in een (potentiële) klant.
  • Inrichting Adwords campagne ; de inrichting van een advertentie campagne op doelgroep gerichte zoekwoorden t.b.v. adverteren in zoekmachines in de daarvoor speciaal gereserveerde advertentieruimtes ( SEA ).

Bij de zoekmachine optimalisatie biedt TrafficVision geavanceerde bezoekersstatistieken aan. Hiermee wordt voor gecontracteerde zoekwoorden real-time bijgehouden hoe hoog deze zoekwoorden scoren in de zoekmachines en welke bezoekers met deze woorden op uw website terecht komen. De klant heeft altijd inzicht in de prestaties van TrafficVision en daarmee de kwaliteit van onze dienst.

Heeft u een website die naar uw gevoel niet optimaal rendeert?

  • Wilt u graag meer bezoekers, meer klanten, uw omzet vergroten en uw marktaandeel vergroten?
    • Waarschijnlijk wel.
  • Weet u hoe u bezoekers naar uw website trekt en hoe u ervoor zorgt dat ze daadwerkelijke klanten worden?
    • Waarschijnlijk niet.

TrafficVision helpt u bij het optimaliseren van uw website, van vindbaarheid tot conversie. Wij beginnen met het herkennen van de behoeften van uw klanten en potentiële klanten. Dat doen wij door uw (potentiële) klanten te observeren en te analyseren. Wij zullen u adviseren en helpen bij het optimaliseren van uw website, door middel van conversie optimalisatie en zoekmachine optimalisatie, resulterend in een zo optimaal mogelijke website voor uw bedrijf, zowel qua rendement als qua vindbaarheid.

Lees meer...