prijzenWanneer gekozen wordt voor een 'variabel' vergoedingsmodel voor de zoekmachine optimalisatie, dan wordt er voor elke bezoeker dat op een gecontracteerd zoekwoord binnenkomt, een afgesproken bedrag Y betaald. Het totaalbedrag per maand hangt dus af van de kwantiteit van deze bezoekers.

Als uitgangspunt van het bedrag Y hanteert TrafficVision de helft van de marktprijs die betaald wordt voor een zoekwoord of zoekwoord combinatie. Deze prijs kan bepaald worden met behulp van:

  • de prijs per zoekwoord of zoekwoordcombinatie bij de concurrent
  • het Adwords-hulpprogramma van Google

Wanneer geschikt?

Een van de voordelen van een variabele beloning is dat er betaald wordt voor resultaat, ofwel 'Pay for Performance'. De klant loopt hierbij een lager risico en zal niet hoeven betalen als er geen bezoekers op vooraf gekozen zoekwoorden zijn gerealiseerd.

Een andere voordeel van de variabele beloning is dat er bij deze beloningstructuur een extra incentive meespeelt voor TrafficVision. Vanuit commercieel oogpunt is TrafficVision immers gebaat bij bezoekers bij de klant.

Bij deze vorm loopt de klant minder risico, en komt het risico voor rekening van TrafficVision. Immers, er moet arbeid verricht worden (er wordt geïnvesteerd in de website van de klant) zonder dat daar direct een vergoeding tegenover staat.