Internet Marketing'Internet Marketing' is de verzamelnaam van alle marketing activiteiten die plaatsvinden op het internet. Gerelateerd aan het stijgende gebruik van internet in de Nederlandse samenleving, is 'Internet Marketing' als branche sterk geƫvolueerd. Met de steeds flexibeler en veeleisender wordende internetgebruiker is het een van de sterkste groeiende industrieƫn, waarin technische ontwikkeling vraag en aanbod steeds beter bij elkaar brengt.

Voor uw organisatie kan 'Internet Marketing' het verschil uitmaken tussen een succesvolle website of een nutteloze investering. Een website wordt pas effectief als het wordt gebruikt door de doelgroep. Veel websites van toonaangevende bedrijven in Nederland worden slecht gevonden. Een website kan nog zo mooi zijn of de allernieuwste functies bevatten, als het niet wordt gebruikt (/gevonden) had het net zo goed niet gemaakt hoeven worden. Het marketingbudget is in veel gevallen belangrijker dan de bouw van de website zelf.

Internet Marketing bestaat onder andere uit:

  • Banner- & tekstreclame
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO / SEM)
  • Nieuwskanalen als RSS en Twitter
  • Stem en discussiekanalen als Nujij en MSNreporter
  • Mailings en nieuwsbrieven

Een investering in internet marketing is anno nu een goede investering. De Nederlandse economie groeit en steeds meer consumenten doen hun inkopen via het internet. Daar waar in 2000 veel inkopen werden gedaan in fysieke winkelpanden, wordt tegenwoordig steeds meer online besteld met Credit Cards en elektronische betaalsystemen zoals Paypal. Als u producten of diensten verkoopt waar de markt op zit te wachten zal een effectieve promotie van uw 'online showroom' gegarandeerd resulteren in een hogere omzet.