Uw website moet interessant zijn voor uw bezoekers. Met duidelijke teksten, afbeeldingen en video's begrijpt uw bezoekers voor welke producten en diensten hij/zij bij uw bedrijf terecht kan.

Uw website moet daarnaast ook interessant zijn voor de zoekmachines. Daarbij zijn volgende factoren van belang:

  • Content
  • Html
  • Architectuur
  • Links
  • Social media
  • Vertrouwen en autoriteit
  • Google regels niet overtreden

Content

Zorg bij de content regelmatig voor nieuwe content. Denk daarbij zowel aan actuele ontwikkelingen en achtergrond informatie.

Html

Zorg voor een goede structuur in uw html. Denk daarbij niet alleen aan uw meta data, zoals uw meta title, meta description en goede headers. Zorg ook voor een goede sitemap.

Architectuur

De architectuur van uw website is van groot belang voor de robots van zoekmachines die regelmatig uw website bezoeken. Daarbij is ook de opbouw van uw URL's en de snelheid van de website van belang.

Links

De opbouw van de interne linkstructuur geeft de robots van zoekmachines houvast over de content van de website. Zijn alle anchors/linkteksten op uw website duidelijk? Zorg daarnaast voor een goede kwaliteit van links naar uw website toe.

Social media

Het Social media-landschap is zeer groot en divers. Belangrijke spelers zijn Facebook en Twitter. Toch verdienen weinig bedrijven geld met social media. Een goede campagne waar ook Google+ een rol speelt draagt bij de positieve cashflow die uw website u kan brengen

Vertrouwen

Weet u waarom uw bezoekers uw bedrijf en uw website vertrouwen? Vertrouwen kan je verdienen. Vertrouwen kan je niet kopen. Hoe zorgt u ervoor dat uw website wordt gezien als autoriteit door uw doelgroep? Een heldere identiteit online draagt daaraan bij. Maar hoe bouw je dat op? Onze experts weten raad!

Google regels

Veel webmaster die al bovenstaande onderdelen gaan uitwerken maken ongewild en onbewust fouten. Fouten waarbij de Google regels worden overtreden. En dat kan leiden tot het verliezen van de Pagerank en het verliezen van goede posities en zelf een penalty voor korte of langere tijd. In dat laatste geval is uw website geheel niet vindbaar in de zoekmachines. Dergelijke zijn te voorkomen, mits je weet wat je doet. Voorkom in elk geval dat je de volgende regels niet overtreed: 'hidden tekst', 'Cloaking', 'keyword stuffing' en 'betaalde links'.

Google Analytics

Belangrijk onderdeel van de zoekmachine optimalisatie zijn statistische gegevens. De meeste webmasters van websites gebruiken Google analytics voor het verzamelen van de gegevens die bezoekers achterlaten. Het interpreteren van die gegevens laat echter in meer dan 90% van de gevallen veel te wensen over. Het aflezen van de demografische gegevens van uw bezoekers en hoe die bezoekers op uw site terecht zijn gekomen lukt de meeste webmasters nog wel. Belangrijke vragen blijven vaak onbeantwoord, zoals:

  • waarom worden virtuele winkelwagens onbetaald achtergelaten?
  • wat zijn de beste navigatie-paden over mijn website?
  • Welke content is het meest populair?
  • welke content levert de beste conversie?

Uit het antwoord op deze vragen formuleren wij een strategie om uw website naar een hoger niveau te brengen. Op die wijze gaat u meer geld verdienen aan uw bestaande bezoekers.