Uw website staat nooit geheel op zichzelf op het internet. Uw website kan immers niet alle informatie bevatten die er over uw product of dienst te vinden is. Meestal wilt u dat ook niet, omdat u zich duidelijk wilt onderscheiden van uw concurrenten. Voor producten die aanverwant aan uw bedrijf zijn gaat u soms samenwerkingsverbanden aan concurrenten. Deze doorverwijzing kan heel zinvol zijn voor uw bezoekers. Deze doorverwijzing is een vorm van goede Linkbuilding.

Goede Linkbuilding

De zoekmachines letten daarbij op aspecten zoals:

  • 'freshness'
  • 'global popularity'
  • 'local popularity'
  • 'topic-popularity'
  • 'social sharing'
  • en meer

Backlink-analyse

Een goede backlink-analyse is een eerste stap op weg naar een mooi link-profiel. Aanvullende Concurrente-analyse vertelt u over de wijze waarop uw concurrenten het linkprofiel opbouwen. Kan u zich meten met 'het beste jongetje van de klas'? Wij helpen u graag met antwoorden op al uw vragen.

Google zegt: Don't be evil

Helaas zijn er ook veel voorbeelden waarbij linkbuilding wordt toegepast zonder dat dat zinvol is voor uw bezoekers. Denk aan 'linkfarms' en 'spam'. Weet u wat er wel en niet mag? Onze experts hebben ervaring waar u op kan vertrouwen.